28 Kasım 2008 Cuma

Uyku sorunumuz başlıyor

Gümüldür'den döndükten sonra kız kardeşimin nişanı için tekrar Eskişehir'e gitik. 15 gün kadar kaldık. İlk hafta her şey normaldi. Hatta bebişimin gündüz huysulukları epey azalmıştı. İkinci hafta gece uykusunun ikinci yarısında uyanmaya başladı. Her gün bu uyanmalar biraz daha sıklaştı ve daha erken saatlere kaymaya başladı. Ama Ankara'ya döner dönmez düzeldi. Ben de yer değişikliğine bağladım doğal olarak. Yaklaşık 1 ay boyunca uykumuz yine fena sayılmazdı. 3-5 günde bir biraz bozuluyor, 1-2 gün böyle devam edip düzeliyordu.

Ama 4. ay bizim için bir dönüm noktası oldu. Bu kadar güzel bir uyku düzeni olan bebeğim artık sürekli uyanıyordu. Hiç bir anlam veremiyordum. Değişik yöntemler denedim ama hiç fayda vermedi. Hatta her gün biraz daha kötüye gitti. Uyku saatini kendisi belirliyordu. Emziriyordum ve her zamanki gibi memede uyuyordu. Uykuya dalmasında sorun yoktu. Ama bir kaç saat uyduktan sonra, saat başı uyanmaya başlıyordu. İşin kötüsü bu uyanmalar benim yatma saatime denk geliyordu. Uyandığında gözleri kapalı çığlık çığlığa ağlıyor ve hemen uymak istiyordu. Ve ne yazık ki onu uyutmanın tek yolu emzirmekti. İlk uyanışlar da uykuya tam olarak dalması kolay oluyordu, ama her uynıştan sonra bu biraz daha zorlaşıyordu. Mesela saat 5'te yatağına koyabilmem için bazen 45 dakika beklemem gerekiyordu ve bu sadece 1 saatlik bir uyku içindi. Bazen bu uyanmalar yattığı andan bşlıyordu ve aynı şekide sabaha kadar devam ediyordu. Bu arada ben bir zombiye dönmüştüm. İlk haftalarda bile bu kadar zor değildi benim için. Uyku konusunda yaptığım araştırmalar beni hep Ferber yöntemine çıkarıyordu. Ama böyle bir karar vermek çok kolay değildi.

2 yorum:

senem dedi ki...

Merhaba

Benim de 4.5 aylık bir kızım var ve şu anda uyku konusunda çok benzer sorunlar yaşıyorum. Siz ferber yöntemini uyguladınız mı acaba, uyguladıysanız sonuç ne oldu çok merak ettim. Paylaşırsanız sevinirim.

Nilsu çok tatlı bir bebekmiş bu arada, sevgilerimizi gönderiyoruz. :)

Senem

Sen Gelince dedi ki...

Merhaba Senem

Biz 6. ayda ferber'i uygulamaya başladık. 2 ay geçmesine rağmen tam oturduğunu söyleyemem. Ara sıra sorunlarımız oluyor. Ama uyku konusunda çok yol katettik.

Sevgiler...