28 Kasım 2008 Cuma

Asla reddetmez

Nilsu 4 kiloya yakın doğdu. İştahlı bir bebekti ve sütüm yetmiyordu. İlk günden itibaren mama takviyesi yaptık. Emmeye çok düşkün olduğu gibi biberona da çok bağlı bir bebek oldu. Gördüğü an heyecanlanıp, titremeye başlıyordu. O kadar sıkı bir bağ vardı ki aralarında 4 aylıkken biberonunu kendi tutuyordu. Ama bu düşkünlük onu memeden hiç uzaklaştırmadı. Bu yüzden biberonu alınca memeyi bırakır düşüncesinin çok da doğru olmadığını düşünüyorum. Ya da biz istisnayız.

Zaten iştahlı bir bebek olduğu için mamayı hep saatle verdim. Her ağlayışında acıkmıştır diye karnını doyurmaya çalışmadım. Kilo alımımız hep ortalamanın üstünde oldu. Ben de mama için son dakikaya kadar bekledim. Böylece yemek konusunda belli rutinlerimiz oldu. Ek gıdalara geçişte de bir düzen takip etmeye çalıştım. Neyseki yeme konusunda uykuda olduğu gibi sorunlarımız yok. Ama bu kadar iştahlı bir bebek olmasına rağmen sevmediği şeyler var. Ben Nilsu'yu ek gıdalaraalıştırmaya çalışırken bir şey gözlemledim. O da her bebek gibi yeni tatlara tepkiliydi. Sonra farkettim ki aynı tadı bir kaç gün üst üste almaya başlayınca kabulleniyor. Birinci gün zar zor 2 kaşık, 2 gün 3 kaşık, sonra bir bakıyorumki 3. gün gayet güzel yiyor. Yani bunu sevmedi şunu deneyim, o da olmadı öteki olsun yapmadım. Birine alıştırmadan diğerini vermedim. Israrla almadığı bir şey olursa bir süre ara verdim. Sonuç da gayet başarılı oldu.

Hiç yorum yok: