18 Kasım 2008 Salı

Huzursuz bebek sendromu

Sonunda aramızdaydın... Oldukça pozitif bir hamilelik geçirmiştim... İnsanlar yoldan çevirip ne kadar mutlu ve pozitif göründüğümü söylüyordu. Yani annenin hamilelikte yaşadıklarının bebeği etkilediği hikayesine inanmıyorum artık... Hastanenin doğum katındaki tüm dotorlar, hemşireler kadar, bütün yeni anneler, babalar hatta refakatçıları bile bizi tanıyordu. Bir bebek nasıl sabah 10'da doğup, ertesi sabah 6'ya kadar hiç susmadan ağlayabilir???? Endişe, hayal kırıklığı, şaşkınlık... Doktorların 'Bebeğinizin hiç bir şeyi yok, gayet sağlıklı' söylemlerine inat 'Peki neden bu kadar ağlıyor' düşüncesinden kendini alamayan ben, olanları anlamaya çalışıyordum. Ha bir de kattaki diğer annelerin sorularını cevaplamaya... 'Nilsu bebeğin annesi siz misinz? Neden bu kadar ağlıyor?'... Ben çaresizlik içinde kıvranırken, kızımızın dosyasına 'huzursuz bebek' şeklinde not düşülmüştü bile çoktan...

Hiç yorum yok: