30 Ocak 2012 Pazartesi

Sükürge

O bahçeden içeri girdiğimde yanıma fotoğraf makinemi almadığım için çok pişman olmuştum... Bu kareyi buldum cep telefonumda. Onca aydır bir köşede bulmamı bekliyormuş... Çok iyi değil elbet ama mutlu oldum çocuk gibi...

Pek favori bir şarkımız var şu aralar... Bizim bile dilimize dolandı...

Atkı nerde? Atkı burda.
Sükürge nerde? Sükürge burda.
Atkıyı sar boynuna,
Sükürgeyi tak koluna.

Sükürge anladığınız üzere süpürge oluyor. Herkesi sıkı sıkı tembihledim. Kimse hiç bir şekilde düzeltmeyecek. Uzmanlar bana kızsın istediği kadar. Ben elimde kalan üç beş kelimenin tadını çıkaracağım gittiği yere kadar.

Bu arada geçen Ilgaz şarkısını söylüyordum. Kapmış tabii hemen. Evin içinde bozuk plak gibi dolanıyor. Sanki bana biraz farklı gibi geldi ama son kararı siz verin istedim.

"Ilgaz Anadolu'nun sen yedi cücesin"

Tamam yüce olmuş cüce ama yedi nereden çıktı?

12 yorum:

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Bende hiç duzeltmiyorum Özlem, zaten o kadar çabuk büyüyorlar ki o 1-2 kelime bizim miniklerimizden kalan tatlı hatıralar olarak kalsın , zaten bı bakmışızkı o kelimeler de düzelmiş.

lena ile başbaşa... dedi ki...

ne de yakışır söylerkenn,çocukların dilinde o kelimeler,,:)

prenseslerin annesi dedi ki...

ay Özlem, bizimkiler de bu ara durmadan bunu söylüyor :) Yağmur süpürge diyebiliyor da, Deniz'in uydurması: "sükürbet"!!! Bu arada düzeltmeye gerek var mı gerçekten acaba? Zaten aslında doğrusunu duyarak söylemeye başlıyor; gerçekten söyleyebilse söyler zaten, değil mi? Ayrıca bu şirinlikleri de ararız pek yakında...

Sen Gelince dedi ki...

Yasemin inan bir uyarıyla hemen düzeltiyor bizimkisi. Aynen öyle, ben bayılıyorum o kelimelere:)

Lena valla çok yakışıyor bence de:)

Gül'cüm bak şaşırdım şimdi seni burada görünce:) Sükürbet de süpermiş:) Yok her zaman öyle olmuyor. Kulağında öyle kalıyor ya da ağzından öyle çıkıp devam ediyor. Yani en azından biz de öyle. Çünkü bir kez uyarmamız yetiyor düzeltmesine pek çok kelimede.

Burcu dedi ki...

Dandirik makinalarla (annadın sen onu :)))) ) bile muhteşem çekiyorsun..

Itır dedi ki...

heheh çok şeker! bahçe muhteşem gerçekten de..neresi??

Itır dedi ki...

Bu arada Burcu'ya buradan kısa bir not: Neden son postun "gına gına" açılmıyor??

Sibelbek dedi ki...

zamanla kendileri düzeltiyorlar ama bu halleri gerçekten çok tatlı oluyor. ben de bir sürü kelimeyi düzeltsin istememiştim. dün babası özellikle "sigaş" dedi çaya. o da gülüp "ben küçükken öyle diyordum ama artık sıcak diiiyorum" diye düzeltti babasını :)))

Syhn dedi ki...

düzeltme tabii nasılsa düzelir. ama çok güldüm yaaa :)))

burcu dedi ki...

ılgaz anadolunun sen bir canısın diyor ırmak da:)))

AYÇA dedi ki...

Özlemcim fotolarını ve sizi özlüyoruz. Daha çok ama çok ara veriyorsun.

denizanasi dedi ki...

:)) bizimde var bir sükürgemiz hala..

malum salatalık ın hali sataralık hala.. üstelik benimkisi 7 oldu:)