17 Aralık 2010 Cuma

Sis demek sis demektir canım...


- Anne çocuk niye yatmış?
- Hangi çocuk?
- Doktordaki çocuk?
- Bilmem, galiba hasta olmuş.
- Neden hasta olmuş?
- Belki üşümüştür kalın giyinmediği için, belki dondurma yemiştir bu soğukta.
- Ama neden hasta olmuş?
- Dedim ya üşümüş olabilir, soğukta dondurma yemiş olabilir.
- Niye hasta olmuş?
- Hmmm dondurma yemiş. Kışın dondurma yenmez di mi?
- Niye yemiş?
- Bilmiyorum, annesinin sözünü dinlememiş.
- Neden annesinin sözünü dinlememiş?
- ???? Sen dinliyorsun ama di mi annecim? (konuyu değiştirmek için)
- Ben annemin sözünü hep dinliyorum. Niye doktora gitmiş? Doktor napmış çocuğa?
- Muayene etmiş… Hani seni ediyor ya.
- Niye muayene etmiş?
- Eee hasta olmuş ya ondan.
- Niye hasta olmuş?
- !!!???

Eyvah başa döndük yine… Soru zamanımız başladı… Babam derdi ki hep “Kardeşin senin gibi değildi, sen hiç bıkmadan sorardın”… Bana benzeyecekse yandık desenize… Hayır bunalmak değil de şimdiki sorunum, onu ikna edebilecek, merakını giderecek cevapları verebilmemdeki yeteneksizliğim… Olası soruları çıkarıp cevaplar hazırlamam lazım… Hatta varsa sizde örnekler memnuniyetle kopya da çekerim… Yoksa dün akşam olduğu gibi kalakalırım…

- Aaaaa… Anne gökyüzü niye böyle? (Göz gözü görmeyecek bir sis var, ondan bahsediyor)
- Annecim çünkü sis var…
- Sis ne anne, neden sis var?
- !!!???

Buyurun buradan yakın… Ben bunu onun anlayacağı şekilde nasıl anlatırım? Ne mi yaptım? Tabii ki “Ben bunu sana sonra anlatacağım” dedim ve hem arabanın kapısını, hem de konuyu aceleyle kapattım…

11 yorum:

BALLI LOKMAM dedi ki...

:))) Benim kızımda geçen gün boynumda bir ben var onu sordu annee bu neee, ben kızım, sen diğilll anne bu neee? hadi bakalım anlat anlatabilirsen.

Burcu.. dedi ki...

Cidden yaa sis ne demek çocuğa nasıl anlatılır ki ??
Bendesenin cevaplardan kopya çekeyim ilerisi için :)

ELİF dedi ki...

Özlemciğim, bir ara Rüya da öyleydi, zincirleme soruların ardı arkası kesilmiyordu ama şimdi biraz azaldı allahtan..Biz babasıyla neyse o şeklinde cevap verdik hep, ama karmaşıklaştıkça daha da sorar oldu ama geçiyo merak etme:))

İkizBebek dedi ki...

bende bazı soruları karşısında yanıtsız kalıyorum :)

Burcu dedi ki...

Özlem, bu sorular ar yaa.. Sürekli bir önceki cevabımı neden diye soruyor biizmki de.. Artık dün dayanamadım Arda yeter artık be aoğlum dedim, küstü gitti odasına!! İnsanın sabrı tükeniyor bir noktadan sonra çünkü verecek cevap bulamıyorsun..

Anne İş'te dedi ki...

ama niye?????? :)))))

ZEYNEP dedi ki...

Kısır döngüye girmeleri hem çok komik geliyor ban, cevap verme açısından da çoook zor. Kolay gelsin diyorum :)

Mlke_Btkn dedi ki...

Ama kulağa ço hoş geliyor :)))

daha yaşamdım ondan mı acaba, yani bu kadar detaya inmedik :))

ama yerim ben onu yaa, varsın sorsun sis'te nasıl anlatılır bilemedim şimdi, ben şu ara, gök gürültüsünü sorarsa ne cavep vericem onu düşünüyorum.
Babası gibi 'deden kazanları yuvarlıo oğlum deyip'' sonra nerde dedem?? diye sorması yetmedi de :)))

ÇINAR'IN OYUNCAK ÇANTASI dedi ki...

Çınar'da sürekli sorar anlatarım. Bazen anlatamayacağım birşeyse kıvırmak için " annecim bende bunu bilmiyorum. Kitaptan okuyup, öğrenip, sana yarın anlatacağım" derim. Birgün Çınar yine birşey sordu. Ben tam bilmiyorum diyerek malum repliğime devam edecekken Çınar yine yaptı yapacağını ve " Anne sen çok kitap okuyorsun neden aklında tutmuyorsun" dedi. Donduğum, karizmayı çizdiğim, bittiğim an budur ... Sevgiler Zeynep

Sibelbek dedi ki...

eheheehhh, bu günleri arayacaksınnnnnn, soruların ciddiyeti ve ne cevap versemleri çoğalacakkkk! nıhaaahaaaa :))))
şaka bir yana işimiz zor Özlemcim ve gittikçe daha tatminsiz oluyorlar aldıkları cevaplar konusunda :(

Hatice Mungan dedi ki...

Bence en güzeli hep kisa ve öz cevaplar vermek bikmadan usanmadan. Yavrularin bu dönemi böyle kabul etmemiz gerekir. Eger konular sonuclanmadan kapatilirsa meraki körelir, ciddiye alinmaz, yani Allah kolaylik versin :) Cevaplamalara devam... :)