19 Kasım 2009 Perşembe

Burnuma mis gibi kokular geliyor

Sevgili Sibel mimlemiş beni… Teşekkür ediyorum öncelikle... Kokulara benim kadar duyarlı kaç kişi vardır bilmiyorum… Her kokunun bana hatırlattığı, yaşattığı bir duygu var… Hal böyle olunca içlerinden seçim yapmak çok zor geldi.

Parfüm kokuları: Maalesef tek bir parfüm adı veremiyorum… Kokulara düşkün oluşum yüzünden mi, yoksa doyumsuzluk mu benimki bilemiyorum ama hayatımın değişik dönemlerinde çok farklı kokular kullandım… Hatta aynı dönemlerinde bile… Dün sıktığım koku farklı, bugünkü farklıdır… O yüzden insanların üzerinde beni çağrıştıran bir koku olduğunu sanmıyorum hiç… Ama o her bir koku bana kullandığım dönemin halet-i ruhiyesini yaşatır duyduğumda…

Evimin kokusu: Bana sıcaklığı, güveni, huzuru hatırlatır… Çok uzak kalamam bu kokudan işte… Burnumda tüter her daim…

Taze pişmiş kurabiye kokusu: Oh misss… Annemi hatırlatır, evimi hatırlatır, çocukluğumu hatırlatır…

Kurutulmuş bamya kokusu: İşte çocukluğuma dair bir başka koku daha… O kadar içime işlemiştir ki bu koku, seneler geçmiş olmasına rağmen ne zaman duysam o günlere giderim… Ne zaman o günleri düşlesem burnuma derinden bu koku gelir… Babamın görevi nedeniyle küçük bir karedeniz kasabasında yaşarken, her evin balkonundan sarkan, iplere dizilip kurutulmuş mis gibi bamyaların kokusu…

Çam ve kozalak kokusu: Yine çocukluğumun unutulmaz kokularından… Bana çocuklar kadar özgür olmayı hatırlatır…

Kahve kokusu: Kahveye düşkün olmasam da, çok severim kokusunu… Nerde keyifli bir muhabbet varsa orda kahve kokusu da vardır… Ya da tersi… O yüzden kahkahayı, arkadaşlığı, yarenliği hatırlatır…

Deniz kokusu: Yazı, mutluluğu, beni, ben olmayı hatırlatır… Beni ben yapar, tamamlar sanki… Bozkırda yaşayan biri olarak bu laflar biraz garip oluyor ama öyle işte…

Ve kızımın kokusu: Bana bir şey hatırlatmaz, yaşatır… Bildiğim en yeni kokudur ama en eskilerden daha kıymetli, daha özel… Hiç gitmez burnumdan… Yine de doyamam, her daim içime çekerim…

Ben de sevgili Zeynep, Elif, Güneş ve Esra’yı mimliyorum… Zor bir mim… Yazmak isterlerse…

2 yorum:

Güneş Akay dedi ki...

Burnuma miss gibi kokular geldi benimde :=)

Sibelbek dedi ki...

Demek sen de Karadeniz havası soluyanlardansın. Bak buna çok sevindim işte :))))
Teşekkürler cevapladığın için...